2013. július 10., szerda

Vers - cím nélkül


kifolytál belőlem végre (végleg?), 
de mélyebbre martad kútját szívemnek, 
te is, lassan nem lesz, ki ha csak félig, 
de újra ki tudná majd tölteni, 
mert oly hideg leszek itt bent, 
hogy megfagy a cél előtt, 
s nem látja, hogy mennyire szükségem 
lenne rá, inkább belém töri rám 
pazarolt idejét, mint hagyja 
el gyík a farkát, majd nő 
másik, mondván, s megy tovább, nem nézve hátra, 
én meg egy újabb jégcsappal leszek 
gazdagabb, s ha mégis lenne, 
ki elszántabb, mert tovább lát, 
tudván, hóviharban is találhat
tüzet s enyhet, 
én leszek, ki alvó tábortűzzel 
várja, mert félek, hogy megint 
magamat égetem csak meg, 
s nem lesz kit felmelegítenem, 
hogy aztán ő is 
kiolvasszon engem, 
végre, 
így hagyom, hogy elmenjen, 
mert jobbat érdemel, 
csak fáj, nagyon fáj, mégis, 
úgy szeretnék valakinek 
újra hinni, 
de ez csak rajtam múlik, hát 
küzdök tovább magammal, 
hogy van lélek a világban,
kit megérdemlek, s ő is engem,
ki években 
is hajlandó fizetni értem, 
addig pedig homályba fagyott 
könnyeim raktárának 
mélyén megülök, 
s várok, 
s ha meglát valaki igazán, 
kinek láttára 
az én szívem is megdobban, 
(tán pont Te leszel az,) 
nem félve még tüzet is szítok, 
ha soká maradnál, 
hát kerítek pár pokrócot, 
s nem érdekelne, meddig 
hisz egy kis boldogság is több, 
mint a semmi, 
örülni fogok a legvégéig,
csak kérlek, 
maradj, 
mert én már 
oly régóta, 
oly nagyon, 
fázom…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése