2013. december 25., szerda

Wonderful Christmas Time

23-án még dolgoztam háromnegyed hatig, aztán spuri a vonathoz, 11-re haza is értem. Örömködés, meg minden, majd csomagolás hajnali kettőig.
Másnap 9-kor kelés, készülődés, fadíszítés (műfenyők csak, anyu már nem bírja cipelni), felháborodás, hogy a törött pipadísz, ami vagy negyven éves, ki lett dobva, majd megbékélés, mert hát vannak még régi díszek, de közöltem anyuval, azokat tessék eltenni majd nekem, ha már nem lesznek képesek karácsonyfát szolgálni. - közjáték 1.: ki lett cserélve a bejárati faajtónk műanyagra, mert már szegény elég öreg volt, de én azért a végsőkig tiltakoztam, annyit sikerült kiharcolnom, hogy a kisablakot anyu eltette nekem, meg kb. egy 5x3x3-as darabot az ajtóból, hiába, én már csak ilyen nosztalgikus, múltban élő vagyok -
Sütés-főzés, mamakerülgetés, szokásos menü: rántott hús, iglo halrudacskák, vajas krumpli, francia-, és tojássaláta, sütiből meg grillázstekercs, méteres kalács plusz mama hozott zserbót és egy-egy rúd diós és mákos bejglit. Csilingelés, csillagszórás, boldog karácsonyt, puszi-puszi, majd unokaöcsi elsőbbsége a csomagok bontogatásánál. "Te szent ég! Ez az eddigi legjobb, legszebb karácsony! Köszönöm Jézuska! Köszönöm mindenkinek! Jajj, labda, jajj, könyv, jajj ..." és mi nővéremmel felváltva nevettünk és sírtunk ezeken a jeleneteken. Az őszinte, gyermeki öröm örök varázsa. Majd jöttünk mi, mindenki örült mindennek.
- közjáték 2.: anyunak vettem világítós kis karácsonyfát, tudjátok, ami színes, meg kétféle színben világít, szóval megmutattam még tesónak anno skype-on is, erre hazajövök és a tv tetején találok egy ugyanolyat, csak fehérben (én kéket vettem), tesómat le is .sztam érte :D, miért nem szólt, majd egy későbbi beszélgetés alkalmával anyu közölte, hogy Barnus (unokaöcsi) elkobozta, ezért vett még; ötöt; ÖTÖT! a víz is levert, hát mondom, ilyen nincs :D, aztán a fa alatt anyu elkezdi kibontani azt, amit én vettem neki, megáll, furcsán néz, tesóm kezembe nyom egyet az én ajándékaim közül, hogy inkább azt bontsam most, kiderült, anyu is vett nekem egyet :D -
Azért lett csere is, meg egyéb vicces dolgok, pl. mindenkinek megmutattam a másik ajándékát, anyunak tesóm sálját (hű, ez tök jó), tesómnak anyu sálját (hű, ez tök jó), amit aztán a fa alatt ki is cseréltek a javaslatomra :D, tesó megmutatta nekem anyu pólóját, erre én: nekem miért nem vettél ilyet? - kaptam, aztán kiderült, hogy anyu is eljátszotta ugyanezt, amikor neki mutatta meg tesó az én pólóimat.
Ajándékozás után gyors asztalterítés, kaja, pihenés, játék, én idegbajt kaptam, mert úgy nézett ki a helyzet, hogy a Karácsonyi énekem Pesten maradt, a mek-en meg csak másik fordításban volt fent, de végül is jobb híján annál maradtam és egy-két név, kifejezés volt, ami kimondottan zavart, amúgy nagyon tetszett. Félig megnéztem az Ózt is, mint minden évben, csak most eléggé elfáradtam, szóval ma este fogom befejezni.
A macsekok is kaptak ám ajándékot, akik konkrétan kövérek :D, unokaöcsém jól tartja őket. Először elfutottak, gondolom haragudtak rám, de aztán csak megbékéltek és dorombolással adtak hangot annak, hogy mennyire örülnek, hogy megint hazajöttem. Ma pedig jó kis húsleves volt az ebéd.:)
Holnap a volt majdnemanyósék érkeznek (Barnus keresztszülei), nekik is lesz egy-két meglepetés karácsony alkalmából.
- közjáték 3.: csináltam idén három, kortárs szerzőnek ajándékot, egyikük már meg is kapta, nagyon örült neki, egyhez úton van még, tud róla, remélhetőleg pénteken meg is kapja, a harmadikkal pedig még egyeztetni kellene, úgy volt, hogy személyesen kapja meg, de nem sikerül közös időpontot találni, majd valamikor csak összejön, remélem -
27-én benézek a régi boltomba, átmegyek egy ismerőshöz, aztán még pihenek egyet, mielőtt 28-án visszamennék a Nagy Faluba. Utána pedig 3 nap meló és itt a szilveszter.
És akkor jöhet a poszt minden olyan dologról, amit idén életemben először csináltam, búcsúlevél 2013-nak és köszöntés 2014-nek, fogadalmak meg minden. Az elsőt biztosan  megírom, a többit lehet, elintézem ciccesen egy-egy tömör, kifejező mondatban.
Addig pedig humbug nélkül víg karácsonyt mindenkinek! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése